Formació

Decàleg per construir una marca territorial

  1. Identifica els reptes del teu territori ​i tria un model territorial que respongui de manera adequada a les tensions de competitivitat econòmica, cohesió social i sostenibilitat ambiental, sobre el qual construiràs la teva estratègia de desenvolupament territorial​.
  2. Identifica els agents implicats en la teva estratègia de marca territorial i segmenta el ​ ​target per tal que l’estratègia sigui el més efectiva possible.
  3. Assegura’t que el procés de construcció de la marca compta amb la implicació de tots els agents del territori rellevants​, i fes-los partícips de les fases clau del procés.
  4. Construeix la identitat de marca en base als valors del territori​, de tal manera que l’essència de la marca reculli la identitat del territori
  5. Identifica què aporta la marca per millorar la vida de les persones i com es posiciona​ respecte a les altres marques existents al territori.
  6. Transmet una imatge de marca que sigui fefaent amb la identitat del territori i la personalitat de la marca​, a través d’un to de comunicació apropiat per a cada target i per cada canal de comunicació.
  7. Fes explícita la promesa de la marca​, el que ofereix de novedós, en base a una proposta de valor funcional, emocional i espiritual, i sigues fidel al seu compliment.
  8. Construeix un relat de marca autèntic que transmeti la història i la promesa de la marca, i que motivi la implicació dels agents del territori.
  9. Tria un nom per a la marca que reculli la identitat de la marca i que sigui fidel al seu relat.
  10. Defineix i executa un pla estratègic de comunicació per comunicar la marca i totes les seves accions.

 

Elaborat per J. Romero- Lengua i X. Sabaté