Decàleg per construir una marca territorial
- Identifica els reptes del teu territori i tria un model territorial que respongui de manera adequada a les tensions de competitivitat econòmica, cohesió social i sostenibilitat ambiental, sobre el qual construiràs la teva estratègia de desenvolupament territorial.
- Identifica els agents implicats en la teva estratègia de marca territorial i segmenta el target per tal que l’estratègia sigui el més efectiva possible.
- Assegura’t que el procés de construcció de la marca compta amb la implicació de tots els agents del territori rellevants, i fes-los partícips de les fases clau del procés.
- Construeix la identitat de marca en base als valors del territori, de tal manera que l’essència de la marca reculli la identitat del territori
- Identifica què aporta la marca per millorar la vida de les persones i com es posiciona respecte a les altres marques existents al territori.
- Transmet una imatge de marca que sigui fefaent amb la identitat del territori i la personalitat de la marca, a través d’un to de comunicació apropiat per a cada target i per cada canal de comunicació.
- Fes explícita la promesa de la marca, el que ofereix de novedós, en base a una proposta de valor funcional, emocional i espiritual, i sigues fidel al seu compliment.
- Construeix un relat de marca autèntic que transmeti la història i la promesa de la marca, i que motivi la implicació dels agents del territori.
- Tria un nom per a la marca que reculli la identitat de la marca i que sigui fidel al seu relat.
- Defineix i executa un pla estratègic de comunicació per comunicar la marca i totes les seves accions.
Elaborat per J. Romero- Lengua i X. Sabaté